Porsche 911 S Coupe concoursstaat (SOLD)

  • S Coupe
  • Coupe
  • 9117202514
  • 1977
  • Grand Prix white
  • 2.7 (165 pk)
  • 75000 miles
  • SOLD

Wanneer je vandaag de dag een Porsche-showroom binnenstapt en een nieuwe 911 bestelt, dan krijg je een 3,4 of 3,8 liter motor achter je rug. Wanneer je datzelfde had gedaan in 1973, dan zou je een 2,7 liter hebben meegekregen. Deze specifieke cilinderinhoud werd slechts gedurende 4 jaar in Europa en 3 jaar in Amerika aangeboden. Tijdens zijn laatste productiejaar leverde de US-versie nog steeds 165 pk. Maar hij kon geen straffe verkoopcijfers voorleggen. Porsche had zich namelijk gefocust op de 928, die het einde moest inluiden van de 14-jaar oude 911. Maar de 928 werd nooit het succes dat Porsche had gehoopt. Sterker nog: de 911 overklaste de grotere GT steevast in de orderboeken. Aangezien er slechts 3388 Porsche 911S 2,7 werden gemaakt, is het vandaag een zeldzaamheid geworden. En als je helemaal weg bent van de vroege G-serie, en op zoek bent naar een 100% betrouwbare en esthetisch perfecte wagen, dan hebben wij iets geweldigs in onze showroom staan. Aanschouw deze 911S uit 1977 (chassisnummer 9117202514), die een complete restauratie onderging gedurende het eerste en tweede kwartaal van 2016. De basis was een solide en absoluut roestvrije wagen die door Van den Berg Car Classic werd gekocht van zijn tweede eigenaar in Californië. De wagen werd gedurende 25 jaar gestockeerd zonder ook maar een wiel te verzetten. Bij zijn aankomst in Nederland werd de wagen tot op blank metaal gestript en opnieuw gespoten met het juiste aantal lagen Grand Prix wit, afgewerkt met meerdere lagen blanke lak. Na de spuitbeurt werd de wagen opnieuw geschuurd en gepolijst voor een perfect resultaat en een maximale glans. De wielkasten, onderzijde, motorcompartiment en koffer bleven onaangeroerd, wat betekent dat ze in dezelfde staat zijn als toen ze de fabriek verlieten. De meeste koetswerkrubbers werden vervangen, en de volledige verlichting werd vernieuwd conform de Europese voorschriften. Gloednieuwe Continental-banden (Porsche-gecodeerd) completeren de uiterlijke make-over. De motor werd volledig gereviseerd en voorzien van nieuwe onderdelen. De magnesium carterhelften werden gelijnhoond voor een perfecte passing. Hydraulische kettingspanners werden toegevoegd, en een volledige cilinderkoprevisie (kleppen en geleiders inbegrepen) ronden de interne opfrissingsoperatie af. Een nieuwe uitlaat, inclusief nieuwe warmtewisselaars, geven de motor wat meer ademruimte. Van versnelling wisselen gebeurt vlotjes dankzij de nieuwe koppelingsplaat en drukgroep, gecombineerd met de lage tellerstand van de wagen. De remmen werden geüpdatet en de remvloeistof is vervangen. Opnieuw dankzij de lage tellerstand, verkeert het interieur nog in perfecte staat. De matten hadden gewoon een schoonmaakbeurt nodig, meer niet. Een nagelnieuwe witte hemel was het enige waar de binnenkant van deze 911 naar snakte. De staat van deze uitmuntende 911S, die een Nederlands kenteken heeft, kan je probleemloos omschrijven als “absoluut concours”. De motor moet zelfs nog ingereden en opnieuw afgesteld worden na 1000 km. Dus vergis je niet als je deze Porsche koopt: ja, hij is fabrieksnieuw, maar neen, je krijgt geen 3,4 of 3,8 liter motor achter je rug…

Fabrieksopties en extra`s

  • zwart lederen bekleding
  • fuchs velgen 16 inch
  • nieuw gereviseerde motor
  • mistlampen voor
  • speakers hoedenplank
  • schuifdak
  • elektrische ramen
  • extra oliekoeler rechtsvoor